Kunskapsbank

,

4 tips när du skriver för webben

Lär dig skriva för webben och nå ut till dina kunder effektivt. Vi har samlat 4 enkla tips som garanterat kommer förbättra dina webbtexter!
, ,

Så här förlorar du kunder på din hemsida – 4 vanliga misstag

Se till att din hemsida lockar besökare och inte skrämmer iväg dem. Här är 4 vanliga misstag som gör att du förlorar kunder på din hemsida.
,

5 tecken på att det är dags att uppdatera hemsidan

Förbättra användarupplevelsen och behåll besökare med en uppdaterad, engagerande och modern hemsida.

4 tips på hur du anpassar din hemsida och når fler kunder

Lär dig hur du skapar en hemsida som inte bara ser bra ut, utan som också når ut till fler kunder. Vi har sammanställt 4 enkla tips du ska tänka på!
, ,

Vad kostar en ny hemsida?

Vad kostar en ny hemsida egentligen? Upptäck de 5 viktigaste faktorerna som påverkar priset när du beställer en ny hemsida.
, ,

Långsam hemsida – 4 tips på förbättringar

En långsam hemsida kan leda till att många besökare och potentiella kunder lämnar innan hemsidan har laddat klart. Här är 4 tips för en snabbare hemsida!

Att välja webbhotell – tänk på detta!

Tänk på detta när du ska välja webbhotell: Möjligheten att ha allt samlat under ett tak. Läs mer om varför här.
,

5 vanliga misstag på hemsidan

Undvik dessa 5 vanliga misstag som annars kan förlora dig kunder på hemsidan.

Stärk ditt varumärke med webbdesign

Hur kan en genomtänkt webbdesign spegla din varumärkesidentitet?
, ,

Är WooCommerce bra?

Vad är WooCommerce och varför är det bra när du ska starta e-handel? Vi listar tre anledningar till varför vi föredrar WooCommerce när vi bygger webbshoppar.

Varför välja WordPress?

Varför välja WordPress? 4 anledningar till varför du bör välja ett av de mest populära verktygen att bygga hemsidor i.

Hur du skyddar din webbplats mot virus och hot

4 tips på hur du kan se över och skydda din hemsida mot virus, hot och hackare.

4 tips för att skapa engagerande och sökoptimerat innehåll

Att skapa SEO-optimerat innehåll innebär att skapa en sammanhängande och värdefull upplevelse för dina besökare. Det handlar om att svara på deras frågor, lösa deras problem och ge dem en anledning att stanna på din webbplats. Här är 4 enkla tips på hur du skapar SEO-optimerat innehåll på din hemsida.

Vad är en favicon?

En favicon, även kallad sajtikon eller url-ikon, är den lilla ikonen som visas i webbläsarens flikar bredvid webbplatsens namn eller när du gör en sökning på Google. Läs mer om denna lilla symbol och varför det är en viktig detalj på din hemsida.

4 steg för att följa GDPR och cookie-kraven

Säkerställ att din webbsida följer GDPR och cookie-kraven – det är viktigt! Men vi vet att det kan vara knepigt att hålla koll på alla regler och krav. Oroa dig inte, här är 4 enkla steg för att se till att din webbplats följer de senaste riktlinjerna gällande GDPR och cookies.
,

3 tips för att optimera menyn på din hemsida

Hur kan du förbättra dina besökares upplevelse på hemsidan med en enkel och tydlig webbplatsmeny? En användarvänlig hemsida kan vara avgörande för att behålla dina besökares intresse. Idag vill vi lyfta ett viktigt element som kan göra stor skillnad på din webbplats: Din meny!

Hur blir jag av med spam?

Spam är ett vanligt problem och det kan verkligen förstöra produktiviteten och arbetsflödet. Hur blir du av med spam som fyller inkorgen? Och vilka andra vanliga problem ser vi på hemsidor som hanterar mycket mail via kontaktformulär?

Microsoft 365 och IMAP

Att ha en fungerande företagsmail är ytterst viktigt för ett företag, inte bara för att ta emot och skicka viktiga kundmail, men även för att ge en seriös och professionell bild av företaget. Men vilka alternativ för e-post är tillgängliga i dagens digitala värld?

4 tips som förbättrar din hemsida

Känner du att din hemsida har stått orörd och ouppdaterad alltför länge? Kanske har det hamnat längst ner på din prioriteringslista? Då är det hög tid att ta itu med hemsidan och ge den en kärleksfull uppfräschning, det behöver varken vara svårt eller tidskrävande!

Hemsidan ligger nere och mejlen har slutat fungera – vad gör du?

Tänk dig att du en morgon loggar in på datorn och upptäcker att hemsidan ligger nere. Eller att du försöker skicka ett mejl till en kund men mejlen fungerar inte! Detta är något man ofta tar för givet ska fungera problemfritt, men vad händer i er verksamhet när något av dessa eller liknande problem dyker upp?